Waar moet ik beginnen? - Reisverslag uit Sydney, Australië van Florine Kleijn - WaarBenJij.nu Waar moet ik beginnen? - Reisverslag uit Sydney, Australië van Florine Kleijn - WaarBenJij.nu

Waar moet ik beginnen?

Blijf op de hoogte en volg Florine

03 Februari 2014 | Australië, Sydney

Het heeft even geduurd maar hier is die dan. Welkom op mijn waarbenjij.nu hierop zal ik jullie op de hoogte houden van hét avontuur; mijn minor in Sydney aan de JMC Academy.

Waar moet ik beginnen? Na een lange, lange reis (de vertraging van totaal 3 uur krijg je er gratis bij) ben ik gearriveerd in Sydney of eigenlijk Camden een klein plattelands dorpje 50 min van Sydney vandaan. Samen met Eleni ben ik hier opgevangen door een hele lieve familie de Gleeson's om de eerste periode een onderkomen te hebben. Steph Gleeson is een van onze mede studenten zij heeft voordat wij arriveerde in Sydney contact met ons gezocht en haar huis 'opgesteld' voor ons.

Een warmer welkom kun je jezelf niet voorstellen, papa en mama Gleeson ( Collin & Julie) stonden ons op Sydney Airport op te wachten met naambordjes en hebben ons onderweg naar huis al veel dingen vertelt over de stad Sydney en Camden waar zij leven.

Na een powernap werden we meteen betrokken bij het gezinsleven en alle activiteiten die daarbij komen kijken, een muziekavond georganiseerd door JMC studenten, familie bezoekjes, verjaardagen en een welcome to Australia BBQ of hoe ze het hier ook wel noemen onze eerste Barbie ;).

De eerste week is snel gegaan. Steph is onze persoonlijke tourguide. Ze heeft ons de derde dag meteen meegenomen naar de BIG city en ons het Opera House en Darling Harbour laten zien. Dit was echt nog mooier dan dat je op de plaatjes ziet. Later deze week hebben we in Darling Harbour ook een verjaardagborrel/ uitgaansavond gehad aan het water met vuurwerk. Dat was echt super om te zien. Vandaag zijn we naar Bondi Beach geweest. Ja, het is hier zomer en dus super lekker strandweer ;)

Al verblijven we bij een hele lieve familie, Eleni en ik willen graag een eigen kamer in de stad. We zijn dan ook meteen op huizenjacht gegaan. Sommige met super mooie uitzichten en andere toch net iets te duur, maar we hebben er een gevonden in Surry Hills een hippe buurt in Sydney, 20 min lopen naar school, 4 internationale huisgenoten, winkeltjes en cafeetjes om de hoek. Donderdag gaan we er al wat spullen daar naar toe brengen en zullen daar maandag voor het eerst gaan slapen.

Het is fijn om te weten dat we nu zeker zijn van een eigen plek in de stad omdat 17 februari de introductie begint van JMC Academy ( ja, er moet ook gestudeerd worden) en 24 februari beginnen de college's deze duren ongeveer tot begin juni. Daarna hebben we nog 4 weken om veel dingen te gaan zien en te doen er zullen dus nog veel avontuurlijke, leuke verhalen volgen.

Ik hou jullie op de hoogte of ook wel 'Down Under' ;)

Liefs,

Florine

• 03 Februari 2014 - 11:44

Talissa Van Lith:

Heeeey Bestie!!

Zo te zien heb je het goed naar je zin! Fijn!!
    Nog heel veel plezier en geniet van de heerlijke warme zon!

Snel een keertje skype!

XXXjes je Bestieeee

• 03 Februari 2014 - 14:26

Marlies De Gouw:

Wat fijn te horen dat jullie nu je eigen stekkie krijgen.
    (was trouwens heel leuk je gesproken te hebben via skype)
    Geniet nog lekker van je vrije dagen tot school begint,
    Succes met de introductie wij blijven je volgen!!!
    liefs xxxxxxx
    Hans en Marlies

• 03 Februari 2014 - 18:27

Henk Van Vugt:

Een goed begin is het halve werk!! Super dat het zo goed bevalt.

Ik ben benieuwd naar jullie avonturen.

Groeten
    Henk

• 03 Februari 2014 - 21:56

Papa En Mama:

We hebben natuurlijk al veel van je gehoord, en elkaar op Skype gesproken... maar het is heel leuk om je verslag te lezen!!
    Super mooi hoe jij deze "waar ben jij" bent begonnen, zo kan opa ook lezen hoe jij dit avontuur beleeft. Wij printen alles voor hem uit! Nou lieverd... Geniet, maak mooie foto's en schrijf leuke verslagen. Succes met jullie verhuizing ;) ... wat zullen jullie blij zijn dat je niet meer uit de koffer hoeft te leven :)
    We houden contact...

Liefs en een hele dikke knuffel Papa en mama xxxxxxxxxxxx
    En doe Eleni heel veel groetjes.

• 04 Februari 2014 - 12:12

Monique Van Lier:

He meisje, het gaat heel goed met je heb ik al vernomen uit betrouwbare bronnen. Fijn!
    Heb al verschillende fantastisch!!!! foto's gezien via watts app van Talissa.
    Prachtig hoor ben stiekum best een beetje jaloers.
    Talissa begint je nu al een beetje te missen maar heeft regelmatig kontakt met je ma. Ze is gisteravond al op de thee geweest.
    Vind het leuk om nog heel veel dingen van je te horen en houden beslist kontakt!!!

xxxxxxxxxx

Monique

• 05 Februari 2014 - 07:56

Marleen :

Zussie,
    Wat een avontuur :) Maak er een super tijd van, maar ik hoor en lees: dat gaat lukken!
    Liefs

• 05 Februari 2014 - 11:58

Diona:

Klink allemaal mega vet! App ffe je skype door! Dan kunnen we skypen binnenkort! Geniet er lekker van! En kijk uit naar je volgende verhaal! Succes met de intrek on Sydney! Kussssjess

• 05 Februari 2014 - 13:15

Mark, Claudia En Fleur:

Hoi nichie!

Super leuk om je op deze manier te kunnen volgen! Geniet van alles om je heen!

Liefs Mark, Claudia en Fleur

• 08 Februari 2014 - 18:59

Opa :

Hallo florine ik heb gelezen dat je al een heel eind op scheut bent, en dat je het heel leuk hebt daar. Geniet er maar van en vergeet ook je studie. Hartelijke groeten en een kus van Opa xx

• 08 Februari 2014 - 19:01

Opa:

Ik bedoeld: vergeet ook je studie niet !! Haha
    groeten opa

• 09 Februari 2014 - 09:00

Erna Ruud:

Hoi Florine,
    Wat geweldig is het daar. Fijn om te horen dat het goed met je gaat. Je pa en ma maken het ook goed. Geniet van elke dag n succes met het verhuizen. Liefst xxx :-)

• 11 Februari 2014 - 11:06

Meike:

Wat een super leuk verhaal! Heel relax dat jullie dadelijk al lekker jullie eigen plekje hebben. En ik zie al veel mooie foto's voorbij komen. Ik hou alles bij ;). Geniet ervan! Dikke kus